A mobilitási piac egyik dinamikusan fejlődő területén bővíti szolgáltatási portfólióját az AutoWallis Csoport, miután tulajdonába kerül a Share Now-t Magyarországon üzemeltető vállalat – olvasható a társaság közleményében.
A hazai közösségi autózás általános árazási modelljében a bérlés időtartama a leginkább meghatározó tényező, emellett azonban a megtett út mennyisége is fontos faktor a szolgáltatásnál - erre reagálva a Mol Limo mától átalakítja a díjszabását, a mai naptól kezdődően a 61 perc alatti, vagyis a leggyakoribbnak számító felhasználások esetén kilométer alapúvá válik az árazás, vagyis a felhasználóknak az óra helyett a kilométer-számlálót kell figyelniük.
A Mol Limo a 2023-as Tesla Model 3-mal indítja új szolgáltatását, az állomásalapú közösségi autómegosztást, Limo FIX néven. Az új megoldás lényege, hogy egy kijelölt állomásról kell felvenni és ugyanott kell leadni is az autót, olvasható a vonatkozó közleményben.
A Mol Limo új díjazást vezetett be, a közösségi autómegosztó új díjszabási rendszerében a bérlés díját ezentúl az eltelt idő helyett elsődlegesen a megtett út határozza meg, a percdíjak ezáltal kedvezőbbé váltak, olvasható a vállalat közleményében. Emellett a biztonság növelését szolgálja, hogy a kötbér ittas vezetés esetén 350 000 forintra nőtt.
Európa nagyobb városaiban 4-5 évvel korábban jelentek meg a free-floating rendszerben működő, vagyis – a zónán belül – bárhol felvehető és letehető carsharing autók, mint Budapesten, így az ottani tapasztalatok előrevetítik a magyar forgatókönyvet is: a bevezetés első éveiben a lakossági felhasználók adják kézből kézbe a kormányt, majd a kevésbé kísérletező vállalati szektor beszállásával közel megduplázódik az ügyfelek száma. A magyar szolgáltatók az utóbbi években kezdték el kiterjeszteni a modellt a cégekre, amelyek éppen most próbálnak idomulni a hibrid munkavégzés következményeihez, vagyis megoldást keresnek a kihasználatlan irodaterek és a garázsban parkoló autóflották problémájára. Az év végén pedig lejárnak az éves lízingszerződések, amelyeket – az új helyzethez alkalmazkodva – várhatóan csak kisebb kapacitásokra fognak meghosszabbítani, az időről időre felmerülő igényekre pedig olyan rugalmas, elköteleződést nem igénylő megoldásokat keresnek majd, mint például a carsharing.
Az Auchan Korzókat üzemeltető Nhood Services Hungary Kft. és a SHARE NOW Magyarország kibővített együttműködésének köszönhetően már öt Budapest környéki Auchan áruház parkolójában létesült SHARE NOW zóna.
Az elmúlt év, a maga gazdasági csapásai mellett – korlátozások, karantén – több ígéretes trend többek között a digitális, érintésmentes megoldások gyorsabb beágyazódását is elősegítette – de általánosságban is arra sarkallta a vállalatokat, hogy felülvizsgálják működésüket. Az irodahasználat újraértelmezése, a home office térnyerése szinte minden szektorban változásokat hozott, azonban a mobilitás kérdése kevesebb figyelmet kapott, miközben a kihasználatlan céges autók hasonló érvágást jelentettek a vállalatoknak, mint az üresen kongó irodaterek. Az utóbbi években Budapest utcáin teret hódító közösségi autók üzemeltetői a vállalati szegmensben is működőképesnek látják ezt az üzleti modellt.
Módosították az Országos Településrendezési és Építési Követelmények (OTÉK) azon pontját, ami kimondja, hogy egy új építésű lakópark esetében lakásonként mennyi parkolóhelyet köteles a beruházó építeni. A fejlesztői oldalon egy plusz költségtényező a több beállóhely, ráadásul a sor végén a vásárlónak sem túl jó hír, hiszen a drágább kivitelezés a lakás árában is lecsapódik, attól függetlenül, hogy vesz valaki beállót, vagy sem. Megkérdeztük a piaci szereplőket, a fejlesztői érdeképviseletet és a döntéshozáshoz közel álló szakértőkkel is egyeztettünk. Kiderült, hogy különböző értelmezések, információk keringenek a kérdésben, és nem egyértelmű, hogy a szabályozás milyen jogokat, kiskapukat, vagy kötelezettségeket róhat az önkormányzatokra, vagy éppen egy fejlesztésre.
Az elmúlt években a közösségi autózás céges oldalon inkább a taxizással versengett, de azzal, hogy a koronavírus miatt kihasználatlanok a fix költséges kulcsos autók, már a céges autónak is versenyképes alternatívája lehet.
Miközben a Facebook Libra virtuális devizáját (átmenetileg) elkaszálták a felügyeleti szervek, a nyugati jegybankok pedig többnyire még hallani sem akarnak arról, hogy digitális jegybankpénzt bocsássanak ki, Kína szép lassan építgeti a saját digitális devizáját. Az e-renminbi / digitális jüan néven ismert, hivatalosan digitális elektronikus devizaalapú fizetési rendszer (DC/EP) néven projektet már élesben tesztelik, a széles körű bevezetésre hamarosan sor kerülhet. Az e-jüan annyiban sajátos lehet, hogy inkább hasonlít majd egy mobilfizetési rendszerre, mint bármilyen működő virtuális devizára és ahelyett, hogy decentralizál, inkább még jobban elmélyíti a kínai államapparátus félelmetes megfigyelőrendszerét.
A nyár folyamán megújult a SHARE NOW autómegosztó Budapesten, aminek köszönhetően szélesebb körben vált elérhetővé az autómegosztás a fővárosban lakók számára. A vállalat jelentősen csökkentette a kisebb autók percdíjait is, amelyek költséghatékony használatát a SHARE NOW Pass25 előfizetés bevezetése szintén segíti. Továbbá lejjebb mentek az egynapos csomagok árai, illetve már minden hosszabb időre szóló csomag tartalmaz levezethető kilométereket is.
Elsősorban spontán utakhoz használják a közösségi autókat az immár egy éve a magyar piacon működő SHARE NOW felhasználói, nagyjából minden hatodik ügyfél pedig munkába vagy iskolába járásra veszi igénybe a szolgáltatást – derült ki a cég egy éves évfordulója alkalmából készített felmérésből. A felhasználók közel háromnegyede rendelkezik saját autóval, számukra a szolgáltatás a további autóvásárlás alternatívája. A SHARE NOW még idén a szolgáltatási zóna bővítésével készül, és az ügyfelek a leginkább kedvelt BMW i3 és MINI Cooper mellett új modelleket is kipróbálhatnak majd.
A koronavírus járvány rávilágított, hogy bár az ellátási láncok magas minőségű és hatékonyságú szintet értek el, nem beszélve a kapacitásokról és a költségekről, azonban a rendszerben kevés tolerancia van beépítve az esetleges hibákra és nehézségekre. Sok gyártócég bezárta kapuit a vírus terjedésének megállítása érdekében, de más cégek is leálltak, hiszen az alapanyagok, fontos alkatrészek és termékek ellátása sem volt biztosított az ellátási láncban történt fennakadásoknak köszönhetően. A Colliers International felméréséből kiderül, hogy mindez hogyan válhat az európai ingatlanpiac előnyére.
Az egészségügyi dolgozóknak 20.000 forintos kedvezményt, és hétfőtől a fővárosnak a szociális ellátómunka elvégzésének megkönnyítésére pedig öt gépkocsit ajánl fel sofőrrel a Mol Limo. Felelősen gondolkodó ügyfeleitől pedig azt kéri, maradjanak otthon, az amúgy is 30 százalékos kedvezménnyel elérhető autókat csak akkor vegyék igénybe, ha valóban szükséges, és akkor is tartsák be a szigorú higiéniás szabályokat, ezzel is gondolva a többi közösségi autósra.
A koronavírus okozta helyzetben a GreenGo autómegosztó elektromos autóflottájának egy részét felajánlotta a Fővárosi Rendészeti Igazgatóság részére, hogy segítse a munkájukat az idősek ellátásának megszervezésében. Emellett bárki, aki a rendkívüli helyzetben közlekedni szeretne Budapesten, ingyenesen regisztrálhat a GreenGonál, illetve mindenki 30%-os menetdíjkedvezményben részesül.
A koronavírus-járvány idején, minimalizálva a társas érintkezéseket, a Mol Limo 30%-os kedvezményt biztosít minden felhasználónak a halaszthatatlan utazásaikra. A vállalat szintén elengedi a regisztrációs díjat, így, aki még nem csatlakozott a Mol Limo népes családjához, most megteheti.
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
Visszakapják az önkormányzatok a területeket.
Az ukrajnai háborúról, az EU-val ápolt viszonyról és a magyar gazdaságról is beszélt a kormányfő.
Végső megoldás: atombomba?
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?